Corona Admin
Loading...
Forum List Message List Search
B
2012-03-23 13:46
Moderator
Registered: 14 years ago
Posts: 238
H
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2012-03-30 10:27
Registered: 12 years ago
Posts: 3
Hallo Geert ,
een vraag sinds gisteren zijn mijn programabele cw-keys zomaar een stuk ingekort een deel van de tekst is weg na het terug invoeren van mijn tekst en op apply te drukken, en terug naar de settings te gaan is die tekst terug ingekort .
is dit de nieuwe verbetering bij de cw functies of is dat aan de software gelegen ik ben zeker al een tiental dagen met cw bezig en dat was zeker toen ik ermee begon niet zo
Groeten de 16HS786,Fernand

vandaag zaterdag 31 03 2012
ondertussen de software opnieuw geinstaleerd en dat is terug in orde
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2012-07-10 22:02
Registered: 11 years ago
Posts: 2
Hallo Geert komt CW mode nu ook zo dat je door direct typing letters kunt CW-en.

Vy 73's de Gerrit PA3FAS
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2012-07-11 16:12
Moderator
Registered: 14 years ago
Posts: 238
Hallo Gerrit

Ja die mogelijkheid was er altijd al, dus het is niet nieuw, je moet natuurlijk wel een programma hebben die de signalen ontvangt en omzet in text.

Gr geert
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2012-08-29 12:43
Registered: 13 years ago
Posts: 5
hello geert - kelly het zou fijn zijn om de hele 26 meter en de hele 11 en de 28 meter banden
te gebruiken zo dat alles op puntjes staat zo als hier want nu op 11 meter loopt het niet goed
ik meen niet op hamspere verder op 11 meter en ook admins daar zeten zo als hier op hamsphere
groetjes van 16hs780 teddy
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2013-05-17 15:11
Registered: 13 years ago
Posts: 5
geert wat is er verschil ipad of tablet want ik wil binne kort een tablet kopen samsung graag antwoord trug gr teddy
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2013-05-19 19:47
Moderator
Registered: 14 years ago
Posts: 238
Hallo Teddy

Daar is weinig verschil, Ipad ben je afhankelijk van apple, dus je kan ALLEEN apps gdownloaden van hun, en er zijn ook veel die je moet betalen, maar de ipad is HEEL snel. Mijn vrouw heeft de laatste Ipad (3) ,haarscherp beeld en de fotos en videos zijn perfect.

De Android: Die heb ik zelf , is langzamer dan een ipad (die van mij) beeld kwaliteit is slechter dan de ipad, apps zijn er HEEL VEEL, en de foto en video kwaliteit zijn net zo goed als de ipad, en een android is over het algemeen veel goedkoper.

Dus het is jou keus Teddy

Gr Geert
Squelch
2013-05-26 20:47
Registered: 14 years ago
Posts: 3
Hi Geert,

Kan je eens vragen aan Kelly of er geen... SQUELCH... in Hamsphere gezet kan worden....Ik krijg pijn in mijn hoofd van dat geruis wanneer ik op bepaalde freq's aan het monitoren ben...
En een beter onder drukking, als ik op freq ben heb ik regelmatig last van stations die 5.10.20 kHz lager zitten....

Grt....Peter
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2014-03-05 16:34
Registered: 11 years ago
Posts: 7
Goede middag Geert.

Geert is er al info van de nieuwe versie 4.0.

Ik denk dat er vele old men's met grote belangstelling zitten te wachten, wacht dan kunnen we tenminste echt operators gaan werken.

Voor nieuwelingen zal het wel wennen zijn, maar dan hebben ze toch wel iets unieks, b.v een HF set samen stellen.

Maar Geert ik wacht geduldig af op het zeer goede nieuws.

Geert ik ben al een aantal maanden niet meer actief geweest door omstandigheden helaas.

Groetje Ben.
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2014-03-07 15:13
Moderator
Registered: 14 years ago
Posts: 238
Hallo Ben
Ja ik heb jou een hele tijd niet gezien, ik hoop alles is oke met jou.
Wanneer 4.0 komt is nog niet bekend, de testfase van antennes ,azimut en filters ect. doen we nu 5 maand.
En met veel succes kan ik zeggen, wij (testers) kunnen nu ook een radio samenstellen door met plugins te werken,er zijn 5 kleuren optioneel, met schroeven en/of zonder schroeven.
De test met de 4.0 en nieuwe radio gaat een deze dagen online (ALLEEN VOOR TESTERS) en hoelang het dan gaat duren voor een ieder ??? weet ik niet.
Het moet UITVOERG getest worden, want als je de hele "meute" er allemaal tegelijk op laat komen en het werkt niet 100 % dan heb je de poppen aan het dansen, dus op dit moment is geduld een schone zaak.

De Groeten uit Ulm
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2014-03-14 14:32
Registered: 11 years ago
Posts: 2
Gaat dit ook werken met linux?
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2014-03-15 11:55
Moderator
Registered: 14 years ago
Posts: 238
Hallo
Ja ook de nieuwe Hamsphere 4.0 werkt op Linux.
Ik heb gisteren met een station op 4.0 gesproken die het system op Linux heeft ,en ook dat werkte perfect
En voor je Hamsphere installeert moet je Java voor Linux downloaden
https://www.java.com/en/download/help/linux_install.xml
Gr Geert
Re: Binnenkort word Hamsphere NOG beter !!
2014-03-16 19:39
Registered: 11 years ago
Posts: 2
Hoi Geert,

tnx voor de info. Ben benieuwd naar versie 4, maar moet nog even geduld hebben.

gr

Philip
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login

© HamSphere AB, All Right Reserved.