Corona Admin
Loading...
Forum List Message List Search
gebruik van Hamspere op vakantie buitenland
2014-02-08 15:24
Registered: 11 years ago
Posts: 10
ik ga binnenkort voor een weekje naar spanje. Ik neem mijn laptap mee waar nu hamspere met mn nederlandse account op staat (19HS) wat automatisch werd aangemaakt omdat ik het programma in nederland gedownload heb. Als ik nu straks in spanje met hamspere ga werken, wordt mijn 19HS call gebruikt.Thuis en op mijn mobiel heb ik ook Hamspere NL.
kan ik de hamspere NL van mn laptop halen en in spanje een trailversie downloaden via internet van het hotel en voor een week onder een spaanse call uit komen zodat ik echt uit spanje zend. of laat ik mn nederlandse hamspere erop staan en verander in mn profiel dat ik in spanje zit. alleen wordt ik dan als nederlands station bij de gewerkte stations geregistreerd en niet als spaans station.
en als ik een trail versie naast mijn NL versie download overschrijf de trail versie niets over de NL betaal versie.
wat is het makkelijks en beste oplossing om een weekje vanuit spanje te werken?
Re: gebruik van Hamspere op vakantie buitenland
2014-02-08 15:44
Moderator
Registered: 14 years ago
Posts: 238
>Hallo
Je kan gewoon je laptop meenemen en uit komen met de 19hs1795/30 of 30/19hs1795.

Een Trial call installeren met een Spaanse call heeft geen zin, als iedereen dat doet als hij op vacantie gaat, krijgen we er ieder jaar een paar duizend callsigns bij die 1 of 2 weken worden gebruikt.

Het enigste wat je moet doen is een QSL kaart maken met de call "30/19HS1795" thats it.

Gr Geert
Re: gebruik van Hamspere op vakantie buitenland
2014-02-08 16:32
Registered: 11 years ago
Posts: 10
Hallo Geert
als je het op die manier doet zou ik ook bv gewoon thuis een andere landencall voor mijn call zetten en net doen of ik aan de andere kant van de wereld zit.toch? ik wordt als dat ik nederland zit in de logboeken gezet , lijkt mij
kun je eigenlijk wel iets aan je callsign veranderen ergens? want in je profiel staat de call en land vast en kun je alleen naam en qth veranderen. hoe verander ik mijn callsign dan?
Re: gebruik van Hamspere op vakantie buitenland
2014-02-08 16:41
Registered: 11 years ago
Posts: 10
PS
ik heb een mooie kaart voor als ik in spanje zit al gemaakt :)
Re: gebruik van Hamspere op vakantie buitenland
2014-02-09 11:57
Moderator
Registered: 14 years ago
Posts: 238
Hallo
Nee hoor , je kan in Nederland geen call aanmaken met een Spaanse prefix.

Alle nieuwe calls worden gecontroleerd aan hand van IP-adres.

Anders zou een ieder een "Gratis" (Gele callsign) DX-Zone callsign kunnen maken, wat NIET mogelijk is.

En de callsign kan je NIET veranderen ,dat klopt, het enigste wat je zou kunnen doen is,

een ticket sturen naar de SUPPORT met de vraag dat je voor 1 week call 30/19hs1795 krijgt.

Of je het dan ook krijgt weet ik NIET!!!!!!.

Mocht je een Ticket sturen, schrijf dan gelijk de vakantie datum er bij.

Gr Geert
Re: gebruik van Hamspere op vakantie buitenland
2014-02-09 12:19
Registered: 11 years ago
Posts: 10
ik kijk wel,ben op vakantie. ik zit in Benidorm van 8 - 15 maart misschien hebben wij contact. ik zal de /30 gebruiken
bedankt voor de info
Re: gebruik van Hamspere op vakantie buitenland
2014-07-11 04:34
Registered: 13 years ago
Posts: 5
hi geert het beste is zo als je zij bijvoorbeeld 16hs780/18 kwestie van vertrouwen als je in griekenland of spanje zit daar heb je
niets aan te liegen als je doe alsof je ergens op verlof zijt en je bent in belgie ik vind dat je je hobby ernstig neemt gr teddy
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login

© HamSphere AB, All Right Reserved.