Hamsphere 4.0-Testphase.
2013-12-26 12:09
Hallo allemaal
De Kerstdagen zijn bijna voorbij en oud en Nieuw staat voor de deur, ik wens dan ook van deze kant een ieder EEN VOORSPOEDIG en GEZOND 2014.

Er staat ons heel wat te wachten in 2014.
We zijn druk aan het testen van HamSphere 4.0 met rond 50 users uit verschillend werelddelen.
Er zijn op dit moment 36 antennes in gebruik bij testers.

These are real modeled antennas:

/ANT 0 = Isotrope (round emitting antenna)
/ANT 1 = 8 Element Yagi for 10 meters.
/ANT 2 = 8 element beam for 40 meters. (DIT is een HELE GROTE)
/ANT 3 = 3 Element QUAD for 15m
/ANT 4 = 135 degree inverted V for 80 meters
/ANT 5 = Folded dipole for 80 meters
/ANT 6 = 6 element QUAD for 17 meters
/ANT 7 = 8 element Yagi for 20 meters
/ANT 8 = GP Monopole for 20 meters with 256 radials by Basu VU2NSB
/ANT 9 = Quarter Wave vertical for 20 meters with 4 radials.
/ANT 10 = 6 element QUAD for 20 meters
/ANT 11 = G5RV - Resonating on 3770 kHz
/ANT 12 = GP Monopole for 10 meters with 256 radials by Basu VU2NSB
/ANT 13 = GP Monopole for 15 meters with 256 radials by Basu VU2NSB
/ANT 14 = GP Monopole for 40 meters with 256 radials by Basu VU2NSB
/ANT 15 = GP Monopole for 80 meters with 256 radials by Basu VU2NSB
/ANT 16 = GP Monopole for 160 meters with 256 radials by Basu VU2NSB
/ANT 17 = GP Monopole for 17 meters with 256 radials by Basu VU2NSB
/ANT 18 = GP Monopole for 11 meters with 256 radials by Basu VU2NSB
/ANT 19 = GP Monopole for 30 meters with 256 radials by Basu VU2NSB
/ANT 20 = NVIS antenna for 80m with extremely good ground by Basu VU2NSB
/ANT 21 = NVIS antenna for 160m with extremely good ground by Basu VU2NSB
/ANT 22 = 8 element Yagi for 15 meters
/ANT 23 = 8 element Yagi for 80 meters
/ANT 24 = Equilateral Delta Loop, 40 m 30' base height, very good ground
/ANT 25 = Half Square, 40 m, 10' base height, very good ground
/ANT 26 = Lazy-H multi-band 88' x 44', 40 meters, 95' above average ground
/ANT 27 = OMNI IDC Vertical 48-10m by Basu VU2NSB
/ANT 28 = 80m-10m H-Quad Loop Omni. 30m above ground. By Basu, VU2NSB
/ANT 29 = 3 Element Yagi for 40m at 100 feet height 7.3dBi gain
/ANT 30 = 2 Element Yagi for 40m at 100 feet height 6.2dBi gain
/ANT 31 = 40 meters 4-Square with excellent ground
/ANT 32 = 80 meters 4-Square with excellent ground
/ANT 33 = 20 meters Cardioid Antenna. More than 180 deg azimuth beam-width and 9.9 dBi gain. By Basu, VU2NSB.
/ANT 34 = 40 meters Cardioid Antenna. More than 180 deg azimuth beam-width and 9.9 dBi gain. By Basu, VU2NSB.
/ANT 35 = 20 meters Vertically Co-phased Collinear Omnidirectional Antenna with 7.8 dBi gain. By Basu, VU2NSB.
/ANT 36 = 40 meters Vertically Co-phased Collinear Omnidirectional Antenna with 7.8 dBi gain. By Basu, VU2NSB.

/FIT0 FULL 3.8 kHz SSB Filter
/FILT1 STD 2.8 kHz SSB Filter
/FILT2 STD 2.4 kHz SSB Filter
/FILT3 STD 1.8 kHz SSB Filter
/FILT4 STD 1.4 kHz SSB Filter
/FILT5 STD 0.5 kHz CW Filter
/FILT6 STD 3.0 kHz AM Filter

Verder zijn er wereldwijd Bakens in gezet om antennes te testen op signalen o.a. in GER. SWE.JAPAN.AUSTR. RUS.MALTA enz.
We hebben op dit ogenblik meer dan 20 bakens ingezet , oa PSK baken CW bakens en een paar radio stations op de BC-band.

De weergave en kwaliteit kan je NIET vergelijken met HS 3.0----dit is dag en nacht verschil wat audio en signalen aangaat.
De audio is perfect ,ook door het gebruik van verschillende Filters kan de audio aangepast worden zoals je wilt.

Verder hebben we --TEST ACCOUNTS-- over de hele wereld. (12 test-account)
Dat betekent: Ik kan MIJN ANTENNES verplaatsen naar een ander land.
BV...Ik ga naar het test-account van Argentinie (Grid FD58JJ) ,mijn antennes worden vanaf DIE locatie gericht.
Mochten er geen condities zijn vanaf Europa naar USA, dan hebben wij de mogelijkheid ons te verplaatsen naar een ander wereldeel
Dat is ECHT perfect, we kunnen naar Thailand-Arg-Columbia-POR- en nog veel meer landen gaan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
PS. DIT IS ALLEEN IN DE TESTPHASE, dus als 4.0 toegangkelijk is voor iedereen, gaan de test-account er af.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Verder zijn we nu aan het testen van 2 -meter REPEATERS in FM kwaliteit.
Repeaters in gebruik:
Nederland REP-Nieuwleusen
Zweden REP-Ystad
Duitsland REP- Frankfurt

We werken op 4.0 met de VOACAP sftware ,wat voor iedereen toegankelijk is, daar kan je zien hoe de conditie naar verschillend
windstreken zijn, maar ook op welke banden.
Hier de link:http://www.voacap.com/prediction.html

Er kunnen in Total 18 Repeater worden geinstalleerd op de 2 meter band (afstand 5 kc)
Het is nu alleen nog FM , met een perfecte modulatie , weet niet of Kelly SSB inzet, maar ga er wel vanuit.!!!!!

Er zijn veel geruchten gaande wat de HamSphere 4.0 aangaat.
Wat gebeurd er allemaal

1. Hamsphere 3.0 word een 3-band radio, met 6-2 meter en 70 cm band.
2. Hamsphere 4.0 gaat de 6 meter band ....WEG...DUS DIE VERDWIJNT.
3 HS 4.0 word SSB ....Geen DSB meer. Als 2 stations op een afstand van 3-5 Khz zitten , hoor je BIJNA geen spletteren.
4 HS 4.0 gaat automatisch over van USB-LSB.
5 QSL kaarten en LOGBOOK blijft allemaal bestaan , er gaat ook niets verloren aan
QSL kaarten -Awards ect.
6 Je moet op HS 4.0 WEL meer doen dan alleen van band naar band te gaan en een QSO maken.
Je moet de conditie zoeken (wat niet moeilijk is) Je moet de antenne de juiste richting uitdraaien ,
En heel belangrijk ......--DE JUISTE ANTENNE--....
7 Een ieder komt hier mee uit de weg, en wees NIET bang voor HS 4.0
HULP is er altijd mocht je deze nodig hebben, maar iedereen verstaat HS 4.0
8 Geloof niet ALLE droom verhalen op HS 3.0--er word veel onzin over HS 4.0 gesproken.
BV QSL kaarten zijn weg...Awards zijn weg...Geen Logbook....Landen beginnen vanaf 0 (nul)
PURE ONZIN.....HET BLIJFT ER ALLEMAAL.
9 Je kan HS 3.0 EN HS 4.0 beide gebruiken VOOR 1 prijs ( 2 radio's voor 30 € per jaar)
Voor dat geld krijg je misschien 10 meter ( 10mm) coaxkabel.
10 De plug ins die er komen, en die je kopen kan BETAAL JE 1 KEER.
VOORBEELD: 5 ant + ampl.+rotor.......kosten bv 10 € , dat betaal je 1 keer , de jaren daarop NIET meer.
PAS OP ...Dit is een VOORBEELD van de prijzen.
WAT DE WERKELIJKE PRIJZEN ZIJN WEET IK NIET.
Dat is het zo ongeveer wat ik te vertellen heb wat HS 4.0 aangaat.
Mochten er vragen zijn ,schrijf dan een berichtje

Groeten van Geert 13HS575

Admin
LAT 48.446400
LONG 9.986000
Re: Hamsphere 4.0-Testphase.
2014-01-04 12:13
BEDANKT GEERT VOOR DE INFO ZEER INTERESANT OOK LANGS DEZE WEG AL DE BESTE WENSEN VOOR 2014 EN TOT OP HET PROGRAMA 73SS
2014-01-07 02:42
Ja dank je wel.
Een Gelukkig en Gezond 2014

Gr Geert

Admin
LAT 48.446400
LONG 9.986000
2014-01-11 21:51
beetje jammer dat je de add-ons voor HS 4.0 moet gaan betalen. en de vraag blijft nu ,,,wanneer kan ik 4.0 downloaden??
2014-01-13 15:23
Hallo Roy
Maar dat zijn ECHT geen hoge prijzen die je moet betalen voor een zetje antenne of een rotor.

Als het zover is ,en toegankelijk is voor iedereen ,dan krijg je een mail of je kan het op Facebook lezen.

https://www.facebook.com/groups/hamsphere/

Je moet wel een Facebook account hebben natuurlijk.

En wanneer HS 4.0 uitkomt is nog niet bekent, eerst als de testen goed verlopen (en dat is positief op dit moment)

dan komen er langzaam meer gebruikers op HS 4.0.

Gr Geert

Admin
LAT 48.446400
LONG 9.986000
2014-06-19 17:36
ik zag in de nieuwsbrief dat 4.0 eind van deze maand wordt uitgerold. dus ruim nog een week om iedereen die betalende is 4.0 te laten downloaden. ik heb net weer betaald voor een jaar en ben zeer benieuwd naar 4.0 en de nieuwe freq. van 3.0 als je layout evengroot is kun je ze op elkaar op je buro blad zetten.ik hoop snel gebruik te maken van beide HS systemen.
2014-07-02 10:35
Hallo
Hier het laatste nieuws van Kelly

http://www.hamsphere.com/4_32626_read.html

Dus nog ff geduld.

Gr Geert

Admin
LAT 48.446400
LONG 9.986000
2014-08-30 23:11
Hallo allemaal
Stuur een support ticket en je krijgt een download link

Request your HamSphere 4.0 software here: http://www.hamsphere.com/support
Open a ticket and name it "HamSphere 4.0" and state your call sign in the message.

Gr Geert

Admin
LAT 48.446400
LONG 9.986000
2014-09-02 08:28
Haalo Geert,

Hoe moet ik Hamsphere 4.04 op een Mac OSX aan de gang krijgen ?
Ik heb een downloadticket gehad en de zipfile gekregen maar ik kan er tot dusverre niets mee aanvangen .
de zip is uitgepakrt en ik vind allerlij files maar geen Hamsphere4.0.Jar file die werkend te krijgen is

Help a.u.b.

Herman

Nl10168-R43
2014-09-02 15:14
Hallo Herman
Is het mogelijk dat jou provider de poorten 5000 en 5001 geblockt heeft.
Dit staat in de usermanuel

Ook kan je proberen om het prog. te reinstalleren ,en opnieuw downloaden
Troubleshooting the start up and installation of the program
There are very few settings or known issues for installing the program however, we will cover the
most common ones below:
PORTS 5000 AND 5001 OPEN – HamSphere 4.0 requires port 5000 and 5001 to be open.
If these ports are closed, you can find out how to open these ports for your operating system from
the following link –Open a port in firewall in Windows (Windows 7 version)
ENGLISH LANGUAGE SETTING – HamSphere 4.0 is written in English so will require you to have an
English version of your operating system or an English language pack installed. Installing an English
language pack can be done from your control panel on your computers operating system. You can
click on the following link to Change your language setting (Windows 7 version)
AUDIO ISSUE – Unlike HamSphere 3.0, HamSphere 4.0 does not have an echo server for you to test
your microphone, however you can go to the following link to set your microphone -
www.onlinemictest.com
This link will only test your system's default microphone and speaker. If you use something other
than the default in HamSphere4.0, you will need to do like real hams do and get "on the air" audio
reports from other operators.
START UP IN ADMINISTRATOR MODE – To be able to use the radio to its fullest we suggest you start
the program in “Administrator” mode.

Gr Geert

Admin
LAT 48.446400
LONG 9.986000
2014-09-27 18:26
Goede avond Geert.

Nu mijn tijd aangebroken is als gepensioneerde, heb ik meer tijd om meer tijd te besteden om verbindingen te maken.

Je vertelde de vorige keer dat je mijn al zeer lang niet meer gehoord had, dat ik zeer juist Geert.

De reden was simpel, ik was druk bezig mijn eigen aan het voor te bereiden op mijn pensioengerechtelijke leeftijd.

Daarbij kwam nog bij dat ik al enkele maanden een studie aan het volgen ben [ eBook ] in pdf bestand, namelijk een studie Professioneel Web Pagina bouwen, en dit allemaal op mijn leeftijd HI.

Maar ik vraag mij nu wel, alweer af wanneer Versie 4.0 Actief wordt voor de leden, ik wacht met smart af Geert.

Versie 3.0 was en is nog wel heel leuk om ermee te werken, maar Versie 3.0 is te gemakkelijk voor mij, komt door mijn vroegere studie:

PE0.xxx, bij de VERON als is het wel weer jaren geleden dat ik deze studie volgde Geert.

Ik ga toch binnen kort weer eens uitluisteren Geert, en misschien wordt ik dan toch weer verleid om actief TX/RX te gaan plegen.

Maar al het dit jaar niet meer lukt om met Versie 4.0 te kunnen gaan werken, blijf ik toch lid.

Ik heb een te mooie CALL 19hs1511. Die ik ook gebruik in mijn Web Pagina's Geert.

Sorry Geert voor mijn lang verhaal.

Het allerbeste met U en uw Fam, maar ook met al onze OLD MEM'S / OLD WOMEN'S.

GROETJES van Ben. .
2014-09-30 22:25
Hi Ben
Ja lang niet gehoord ,gezien
Hier kan je het downloaden.

http://hs4.hamsphere.com/download

Tot Horens
Gr Geert

Admin
LAT 48.446400
LONG 9.986000
2014-10-07 16:52
Beste Geerd hoop dat je me kunt helpen Na heel veel problemen met mijn paypal eindelijk alle spullen gekocht voor mijn supper tranceiver te maken wand hamsphere 4 is een droom en werkt fantastisch Maar nu als ik in de editer ben zijn er een paar dingen die kan ik niet verplaatsen soms wel maar toch zelden zoals het trugzetten van de handvaten gaat ook niet Als alles het niet deed kon ik het nog begrijpen maar de rest verplaatst zich wel Nu ben ik dus altijd bijna klaar en ja hoor 2 stukken of een stuk kan ik weer niet verplaatsen ik vind het erg Geerd en kom er niet uit wat het is Is dit een veel voorkomend probleem wat ik kan verhelpen Ik hoop snel iets te horen gr Geerd 19HS291 Hans Heerlen
2014-10-07 20:29
19HS291 Wrote:
-------------------------------------------------------
> Beste Geerd hoop dat je me kunt helpen Na heel
> veel problemen met mijn paypal eindelijk alle
> spullen gekocht voor mijn supper tranceiver te
> maken wand hamsphere 4 is een droom en werkt
> fantastisch Maar nu als ik in de editer ben zijn
> er een paar dingen die kan ik niet verplaatsen
> soms wel maar toch zelden zoals het trugzetten van
> de handvaten gaat ook niet Als alles het niet
> deed kon ik het nog begrijpen maar de rest
> verplaatst zich wel Nu ben ik dus altijd bijna
> klaar en ja hoor 2 stukken of een stuk kan ik weer
> niet verplaatsen ik vind het erg Geerd en kom er
> niet uit wat het is Is dit een veel voorkomend
> probleem wat ik kan verhelpen Ik hoop snel iets te
> horen gr Geerd 19HS291 Hans Heerlen
2014-10-07 20:34
Geert alles opgelost fout gevonden lol gr Hans mijn supper tranceiver is klaar hoi hoi toch niet slecht voor een oude man zoals mij hihi en het werkt als de echte wereld en met 40jaar ervaring moet ik dat toch weten ok bedankt want zonder zo een mensen als jou was het niet gelukt
compliment voor al je zorgen en hulp tot laters
2014-10-13 16:23
Hoi Hans
Sorry dat ik ZO LAAT reageer, maar ik was in Nederland waar ik geen internet had, alleen zo nu en dan mobil.
Ben blij te horen dat alles werk.
tot horens.
Gr Geert

Admin
LAT 48.446400
LONG 9.986000
2014-10-17 18:38
13HS575 Wrote:
-------------------------------------------------------
> Hoi Hans
> Sorry dat ik ZO LAAT reageer, maar ik was in
> Nederland waar ik geen internet had, alleen zo nu
> en dan mobil.
> Ben blij te horen dat alles werk.
> tot horens.
> Gr Geert
2014-10-17 18:48
Geert ik heb een vraag omdat ik engels wel vloeiend versta maar niet kan schrijven.
Ik ben zo enthousiast dat ik wel eens een qsl kaart op fb bij hs 4 zet maar nu heb ik het niet goed kunnen begrijpen er was in het engels ergens een discusie over dat thema mag dat niet is de vraag ik wil absoluut niet iets doen en me aan de regels houden Ik zou het wel jammer vinden want iedereen wil toch zijn speciale kaart zoals ik vandaag had uit china laten zien Nu heb ik de rest maar verwijderd ik waat gelukkig nu hoe het moet want de kaart van China was al weg ik weet bij God niet hoe of door wie Wil je me daar even over terug schrijven en als het niet mag dan kunnen ze het toch even aangeven ergens wand er staan zoveel slechte vervelende dingen op fb maar dit is toch prettig maar als het niet mag leg ik me daar natuurlijk bij neer Ok Geert hoop het van jou te horen gr 73 Hans 19HS291
2014-10-17 19:58
Hallo Hans
Hier de link voor de QSL kaarten , is niet ZO een probleem dat ze ergens anders staan.

https://www.facebook.com/groups/1420003911568854/

Gr Geert

Admin
LAT 48.446400
LONG 9.986000
2014-10-17 20:06
Dank je voor de snelle reactie gr Geert
2014-10-20 20:08
Fritz hier met Hans 19hs291 Ik had vandaag een 2de oscillescoop geplaats omdat als ik het logbook open die andere niet meer zie maar volgens mij kan het er maar een doen klopt dat Zou jammer zijn heb ik er nl niets aan wist ik nl niet Ok fritz hoor wel van je gr Hans
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login