Corona Admin
Loading...
Forum List Message List Search
Re: Nederlandstalig forum
2012-06-20 19:45
Registered: 13 years ago
Posts: 9
Hi Geert, het is weer ff geleden dat ik wat meer wilden weten, als het gaat om een QSL kaart te maken. Uiteraard heb ik een aantal malen gebrobeerd, nadat ik het filmpje had bekeken, om aan de slag te gaan. Helaas is het me nog steeds niet gelukt.

Misschien zie ik iets over het hoofd, zodat ik dan steeds in de zelfde fout valt. Misschien kan je mij een mail zenden, of mij de juiste gegevens doorspelen, hoe je b.v, in het filmpje te zien, dat je de num: neer zet, achter de al aanwezige info, die op de kaart te zien zijn.

Erg ingewikkeld waarschijnlijk, wat ik vraag, maar wie weet lukt het met jou info, dat ik een kaart kan verzenden enz enz.

Mij mail adres is panaotis5@hotmail.com
Re: Nederlandstalig forum
2012-08-11 17:22
Registered: 12 years ago
Posts: 1
Hallo Geert ,

Zeker een goed idee kijk er al naar uit.

Groeten uit Belgie.

Julien
Re: Nederlandstalig forum
2012-10-21 07:28
Registered: 11 years ago
Posts: 26
hallo op het nederlandstalig forum
ik ben 153 hs460 woon achtig in thailand en altijd leuk om
natuurlijk even nederlands te kunnen spreken .
als je me hoort geef een coll
en hoop de nederlanders te ontmoeten op hamsphere

73 153 hs460 andre
Re: Nederlandstalig forum
2012-10-27 13:31
Hallo Doke en Geert,

Misschien moeten we het toch nog een keer proberen "Het Nederlandstalig Net" Persoonlijk ben ik er wel voor te porren.

Ik hoor het wel, misschien kunnen we een keer wat afspreken .

Groet,

Gerard
19hs234
Zeist
Re: Nederlandstalig forum
2012-11-09 22:03
Registered: 14 years ago
Posts: 11
halo ben op zoek naar hamsphere software.voor sumsung galaxy note
waar kan ik die vinden. graag info danku

de caluwe herman
Re: Nederlandstalig forum
2012-11-24 19:49
Hallo Geert ik heb een vraag aan jou hoe kan ik zonder veel poespas de call veranderen.
Ik heb nou 19WO1622 en het moet worden 19HS133 hoe moet ik dat doen?
Kan ik het oude passw. houden .en blijf de aantal dagen die ik op Hamphere te goed heb behouden op dit moment (427dagen)
Ik hoop dat je me hier een antwwoord op kan geven.

Groeten Jo uit HERTEN/NL de 19WO1622
Re: Nederlandstalig forum
2012-11-28 10:18
Moderator
Registered: 14 years ago
Posts: 238
Hallo Jo

Dat is mogelijk mar vergeet niet dat jou LOGBOEK weer op nul gaat.

OSL kaart moet je op nieuw aanmaken in de "Radio".

En dat met de awards(die je eventueel onder WO hebt ) blijven , maar met jou nieuwe call begint alles weer vanaf NUL.

En alleen KELLY kan de callsign veranderen, dus als je het ECHT wilt doen ,ff een berichtje naar de SUPPORT schrijven.

Gr Geer
Re: Nederlandstalig forum
2014-10-09 20:40
Registered: 13 years ago
Posts: 9
18hs489.

Hi Geert, is het mogelijk dat je voor mij, via een mail, uit kan leggen hoe ik hamsphere 4 er op kan krijgen.

Cornelios
Re: Nederlandstalig forum
2014-10-15 18:57
Moderator
Registered: 14 years ago
Posts: 238
Hoi Cor
Ik ben ermee aan het vertalen, maar ben nog lang niet klaar.

Hier de link waar je de laatste HS 4.005 kan downloaden.
http://hs4.hamsphere.com/download
GOED DOORLEZEN, het aller belangrijkste is dat je de coordinaten goed hebt staan (helemaal onderaan) voor je het download en installeerd.

Als de coor en/of Grid niet goed staan moet Kelly dat manuel veranderen.

Gr Geert
Re: Nederlandstalig forum
2014-11-16 19:07
Registered: 9 years ago
Posts: 3
hamsphere shop vraag ik kan niet betalen met payay ik hep een besteling gedaan in de shop hoe kan ik dat op lossen info is welkom danku
Re: Nederlandstalig forum
2015-11-10 15:19
Registered: 13 years ago
Posts: 9
Hi Geert, een vraagje. Ik had verleden jaar met jou contact, aangaande de betalingen van 30 € te voldoen. Dat ging toen niet zo makkelijk.

De reden daarvan was, dat ik een Grieks callsign nummer hebt (18hs489) en de betaling via mijn bank deed van uit Holland.!!!!

Hopelijk kan je mij verder helpen wat ik nu moet doen.


18hs489 Cornelios.
Re: Nederlandstalig forum
2015-12-17 18:58
Registered: 11 years ago
Posts: 7
Goede avond Geert.

Geert ik heb mijn een aantal keren afgevraagd, hoe je de toetsen programmeerd van de plugin BSW002, de plugin waar de toetsen van oa. PTT - Power enz in staan.

Hoe definiéerd je die?

Ik heb wel bij een plugin gezien, hoe je de "Mute " toets programmeerd Geert.

Ook heel leuk je gesproken te hebben Geert.

Radio [ Transciever ] ook aardig gebouwd.

Het was na enkele experimenten toch gelukt Geert, om DR2W Propagation plugin in de Radio te bouwen, en de tekst in de toets te plaatsen.

Maar als ik de toets DX-Cluster Map in drukt verschijnt Starting DX Custer Map, please wait....

Ik heb 60 seconde gewacht, maar krijg geen reactie.

Voor de zekerheid heb ik Java geupdate naar V8 Update 66,

Ik werk nu op een win 7 systeem Geert.

73 van Ben, en een prettig wekend en goed DX.
Re: Nederlandstalig forum
2015-12-17 20:05
Registered: 11 years ago
Posts: 7
Nogmaals een goede avond Geert.
Geert,ik heb per ongeluk 2 dezelfde plugins in het mandje geplaatst.
Geert is het mogeluk om 1 plugin te anuleren?

Groetjes Ben 19hs1511.
Re: Nederlandstalig forum
2016-08-03 22:06
Registered: 9 years ago
Posts: 11
Dag Geert,

Ik gooi dit even op het forum:

Kan iemand mij precies uitleggen hoe ik mijn MFJ-464 CW Keyer/Reader in combinatie met een MFJ-564 Iambic Paddle op mijn Acer Aspire computer kan aansluiten? Hopelijk heeft iemand reeds ervaring hiermee gehad.

Mijn computer heeft Windows 7, 64 bits en mijn headset is voorzien van 3.5 mm audio jacks. Het installeren van HamSphere is niet helemaal gelukt dus heb ik een USB to Audio adapter voor de headset besteld die hopelijk morgen wordt geleverd.

Ik heb ook begrepen dat ik de software moet installeren als administrator. Ik hoop dat de installatie van de software met de usb headset zal lukken.

Ik heb op een oude iPad van mijn echtgenote met Windows 7, 32 bits (zonder de headset, want de ipad heeft geen audio jack ingangen) de software van HamSphere geïnstalleerd en tot mijn verbazing verscheen de transceiver op het scherm en kreeg ik voice en cw qso's te horen en alle knoppen reageerden goed. De frequentie kon ik op alle banden met de muis variëren.

Als mijn Acer computer het toch niet zal doen met de usb headset, zal ik de configuratie van de computer laten veranderen naar een 32 bits.

Je krijgt dus een bericht van mij als het is gelukt.


73's voor iedereen die dit lezen.


John - PA1LAL
Re: Nederlandstalig forum
2016-08-03 22:06
Registered: 9 years ago
Posts: 11
Dag Geert,

Ik gooi dit even op het forum:

Kan iemand mij precies uitleggen hoe ik mijn MFJ-464 CW Keyer/Reader in combinatie met een MFJ-564 Iambic Paddle op mijn Acer Aspire computer kan aansluiten? Hopelijk heeft iemand reeds ervaring hiermee gehad.

Mijn computer heeft Windows 7, 64 bits en mijn headset is voorzien van 3.5 mm audio jacks. Het installeren van HamSphere is niet helemaal gelukt dus heb ik een USB to Audio adapter voor de headset besteld die hopelijk morgen wordt geleverd.

Ik heb ook begrepen dat ik de software moet installeren als administrator. Ik hoop dat de installatie van de software met de usb headset zal lukken.

Ik heb op een oude iPad van mijn echtgenote met Windows 7, 32 bits (zonder de headset, want de ipad heeft geen audio jack ingangen) de software van HamSphere geïnstalleerd en tot mijn verbazing verscheen de transceiver op het scherm en kreeg ik voice en cw qso's te horen en alle knoppen reageerden goed. De frequentie kon ik op alle banden met de muis variëren.

Als mijn Acer computer het toch niet zal doen met de usb headset, zal ik de configuratie van de computer laten veranderen naar een 32 bits.

Je krijgt dus een bericht van mij als het is gelukt.


73's voor iedereen die dit lezen.


John - PA1LAL
Re: Nederlandstalig forum
2018-03-15 20:50
Registered: 14 years ago
Posts: 238
Hallo

Lange tijd geleden dat ik op het forum was,Sorry,maar bijna alles word afgehandeld over Facebook, en als iemand een probleem heeft word er een support ticket gestuurd.

http://www.hamsphere.com/support

Groetjes Geert 13HS575 (admin)
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login

© HamSphere AB, All Right Reserved.